Golden Drum przyjmuje zgłoszenia do konkursu

24.07.2024

Zgłoszenia do konkursu Golden Drum przyjmowane są do 21 sierpnia 2024 r Reklamodawcy, agencje, domy mediowe i inni specjaliści od komunikacji marketingowej mogą zgłaszać swoje najlepsze projekty do prestiżowego międzynarodowego konkursu kreatywności. Nagrody zostaną przyznane podczas uroczystej gali wieńczącej 30. edycję Golden Drum Awards Show w dniu 10 października 2024 r. w Portorož w Słowenii.

Konkurs Golden Drum 2024

Golden Drum przyjmuje zgłoszenia wszystkich projektów, które zostały wyemitowane, opublikowane lub wdrożone po raz pierwszy między 22 sierpnia 2023 r. a 21 sierpnia 2024 r.

Zgłoszenia zostaną rozpatrzone i poddane ocenie przez 56 członków jury z ponad 30 krajów.

W tym roku w ramach festiwalu została wprowadzona nowa grupa B2B w sekcji Creative Business Excellence. Daje to firmom nowe możliwości, by zaprezentować swoje sukcesy w radzeniu sobie z szybko zmieniającymi się wyzwaniami branżowymi. Kategorie w tej grupie obejmują szereg inicjatyw skoncentrowanych na B2B, takich jak np. B2B Brand Re:Fresh czy B2B Storytelling. Sprawdź wszystkie nowości konkursowe tutaj.

Agencje, reklamodawcy, klienci, domy projektowe i produkcyjne, firmy medialne oraz inni twórcy z 42 krajów mogą zgłaszać swoje projekty w ramach sześciu różnych kategorii: One-Channel Drum, Omni-Channel Drum, Craft Drum, Creative Media Excellence Drum, Creative Business Excellence Drum oraz specjalnej sekcji All Juries.

Golden Drum z dumą informuje, że został uwzględniony w WARC Creative Rankings, a od tego roku znalazł się także w rankingu The Drum World Creative Rankings.

Więcej o konkursie Golden Drum można przeczytać tutaj.

Konkurs Young Drummers

W tym roku Golden Drum nawiązał współpracę ze Słoweńską Izbą Turystyczną, by wspólnie zachęcić również twórców poniżej 30 roku życia do udziału w konkursie Young Drummers 2024.

Tegoroczne wyzwanie polega na zaprojektowaniu przyciągającego uwagę plakatu lub serii plakatów inspirowanych hasłem „Nie możesz przeliterować  Slovenia bez love, dlatego musisz ją pokochać” („You can’t spell Slovenia without love and that’s why you must love it”).

Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 1 000 euro oraz karnet na wszystkie wydarzenia podczas 30. edycji Festiwalu Golden Drum. Bezpłatne wejściówki będą nagrodą dla wszystkich autorów prac zakwalifikowanych do finału.

Członkinie jury Young Drummers, Aleksandra Lipej i Tina Sračnjek ze Słoweńskiej Izby Turystycznej, dzielą się wskazówkami:

„Wyzwanie tegorocznego konkursu Young Drummers polega na zakochaniu się w Słowenii. Jak mówi słynne powiedzenie: »Nie można przeliterować  Slovenia bez love (You can’t spell Slovenia without love)«. Wyobraź sobie, że właśnie się zakochałeś, i pozwól swojej wyobraźni popłynąć – to właśnie najlepsze podejście. Podziel się swoimi przemyśleniami. Ekscytującą nowiną jest to, że przy tworzeniu najlepszego plakatu może pomóc Ci sztuczna inteligencja. Tak więc zainteresuj się tematem i spraw, że Słowenia zaintryguje wszystkich do tego stopnia, że z niecierpliwością będą oczekiwać wizyty. Celem projektu jest zaprezentowanie Słowenii jako tętniącego życiem i atrakcyjnego miejsca podróży przez inspirujący i twórczy pomysł z nowoczesnym akcentem”.

Termin zgłoszeń do konkursu Young Drummers upływa 9 września 2024 r.

Więcej informacji o konkursie Young Drummers można znaleźć tutaj.

Ogłoszono pierwszych prelegentów

To już 30. edycja Festiwalu Golden Drum, a w programie są inspirujące sesje i bogaty wybór wykładów edukacyjnych. Na scenie pojawią się różnorodni eksperci z całego świata, co stanowi dla uczestników okazję do nauki i czerpania inspiracji od światowej klasy profesjonalistów.

Adam Kerj, Chief Creative Officer w Accenture Song Europe, przewodniczący jury Creative Business Excellence oraz laureat ponad 100 międzynarodowych nagród reklamowych, poprowadzi dla uczestników fascynującą sesję.

Kentaro Kimura, International Chief Creative Officer i Corporate Officer w Hakuhodo, założyciel Hakuhodo Kettle oraz przewodniczący jury Omni-Channel, omówi złożoność problemów, z jakimi borykają się obecnie klienci i społeczeństwo. W trakcie swojej sesji zaprezentuje, jak innowacyjne rozwiązania globalne mogą być inspirowane przez lokalne kultury.

Pum Lefebure, współzałożycielka i Chief Creative Officer w Design Army oraz przewodnicząca jury Craft Drum, omówi potężną zdolność projektanta do jednoczenia, komunikowania się i inspirowania do działania. Jej sesja, „Projektowanie z myślą o wpływie i działaniu” („Design for Impact and Action”), zilustruje, jak twórcze przedsięwzięcia mogą wywierać trwały wpływ na społeczności i prowokować pozytywne zmiany.

Janet Levine, Global Head of Invention w Mindshare i przewodnicząca jury Creative Media Excellence, zabierze nas do Medialnej Utopii. Wyobrażając sobie przyszłość mediów i marketingu w różnych utopijnych krainach, podkreśli strategiczne zmiany, które marketingowcy mogą wdrożyć, aby zabezpieczyć swoje biznesy w obliczu wyzwań branżowych.

Malcolm Poynton, Global Chief Creative Officer i President Creative of Cheil w Cheil Worldwide, podzieli się z uczestnikami odkryciami z zakresu psychologii, które pokazują, że kreacja bazująca na emocjach prowadzi do większego sukcesu. Ujawni też zaskakujące spostrzeżenia na temat postrzegania marki i skuteczności reklamy.

Jay Richards, CEO Imagen Insights, przedstawi znaczące zmiany w zachowaniach konsumentów przynależących do pokolenia Alpha i konsekwencje dla marek i agencji. Podkreśli, jak ważne jest, aby marketingowcy słuchali przedstawicieli Gen Z i wykorzystywali ich spostrzeżenia, aby skutecznie angażować pokolenie Alpha.

Riku Vassinen, CEO of Hasan & Partners, zakwestionuje obsesję branży na punkcie nadmiernie ambitnych celów marki prowadzących do utraty skupienia na celu. Zamiast tego przedstawi najbardziej zrównoważone sposoby budowania trwałych marek – osiągane dzięki skupieniu się na kreatywności i humorze w podejściu do tematu.

Guy Wieynk, globalny CEO AnalogFolk Group i prezes jury One-Channel Drum, przybliży specyfikę dynamicznego, kreatywnego zagłębia, jakie stanowi Europa Wschodnia.  W swoim wykładzie zatytułowanym „Odkrywanie kreatywności: Przyjmowanie różnorodności w Europie Wschodniej” („Unveiling Creativity: Embracing Diversity in Eastern Europe”) Guy podkreśli znaczenie inkluzywności w sztuce jako kluczowego elementu kształtującego lepszą przyszłość.

Najważniejsze informacje o festiwalu

Data i miejsce festiwalu: 9–10 października 2024 r., Grand Hotel Bernardin, Portorož, Słowenia

Termin zgłoszeń: 21 sierpnia 2024 r., 23.59 CET

Termin zgłoszeń w ramach Super Early Bird: 28 czerwca 2024 r.

Ogłoszenie listy prac zakwalifikowanych do konkursów Golden Drum: 2 października 2024 r., 8.00 CET

Gala rozdania nagród Golden Drum: 10 października 2024 r.

Miejsce  zgłoszeń:

Opłaty konkursowe: https://goldendrum.com/competition/competition-fees-payment/one-channel-drum-prices

Opłaty za wstęp: https://goldendrum.com/attend/delegate-fees

Materiały dla mediów

Obrazy do pobrania: https://goldendrum.com/press/media-materials

Dodatkowe informacje:

E-mail: press@goldendrum.com

Numer telefonu: + 386 1 439 60 50

Media społecznościowe:

Instagram: https://www.instagram.com/goldendrum/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/golden-drum-international-festival-of-creativity/

Facebook: https://www.facebook.com/GoldenDrumFestival/

Twitter: https://twitter.com/golden_drummer

YouTube: https://www.youtube.com/user/GoldenDrumFestival

Informacje o GOLDEN DRUM

Od samego początku festiwalowi Golden Drum przyświecała misja tworzenia wydarzenia dla przedstawicieli branży kreatywnej z miejsc, które w tamtym czasie określano jako kraje „nowej” Europy. Trzydzieści lat temu nauczyliśmy się postępować według zasad, tańcząc jednocześnie w rytm uderzeń własnego bębna. W świecie reklamy zasady nie stanowią wytycznych; są płótnem dla naszego artystycznego buntu. Szanujemy je, rozumiemy, a następnie przekształcamy w niezapomniane dzieło. Festiwal Golden Drum jest jednym z siedmiu regionalnych konkursów, które są uwzględniane w ramach rankingów WARC Rankings, i znajduje się w rankingu The Drum World Creative Rankings.